Сабақтың тақырыбы: Ата-ана
Сабақтың мақсаты:
а) білімділік – сөздік бірліктерді меңгеруге жағдай жасау, жаңа сөздерді қолданып, сөз тіркесін, сөйлем құру, алған білімдерін синтездеу;
б) дамытушылық – өз бетімен жұмыс істеу дағдыларын, әңгімелеу арқылы сөйлеу дағдыларын, қызығушылықтарын, зейін қойып тыңдау, ойлау қабілеттерін дамыту; алған білімдерін қолдана білуге, сараптауға дағдыландыру;
в) тәрбиелік -оқушының қазақ тіліне деген қызығушылығын арттыру, өз
отбасына деген сүйіспеншілігін арттыру, үлкендерді сыйлауға
тәрбиелеу, адамгершілік қасиеттерді қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: жаңа сөздерді дұрыс айтады, жазады, сөз тіркесін , сөйлем құрғанда қолдана біледі, «жуан» сұрақтарға жауап бере алады, мәтін құра алады, сөйлем түрлерін біледі; топпен жұмыс істей біледі; бірін бірі, топты бағалай алады, сараптайды, дәлелдейді.
Сабақтың түрі: дәстүрлі
Сабақтың типі: жаңа сабақ.
Сабақта қолданылатын әдістер:
топтық жұмыс,түсіндіру әдісі, әңгімелеу, өздігінен білім
алу әдісі, баяндау, мәнерлеп оқу, сөздікпен жұмыс.
Сабақтың өту барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі.
Оқылым, тілдесім, айтылым, тыңдалым әрекеттерін қолданамыз.
Фонетикалық жаттығу:
Әке – асқар тау /неприступная гора/
Ана – бауырындағы бұлақ/ родник у подножья/
Бала – жағасындағы құрақ/камышовый тростник на берегу/
А) Тақтада жазылады, мұғалім бір рет оқиды.
Б) Оқушылар оқиды.
В) Мазмұны бойынша түсінгендерін айтады.
Г) Буынның түрлерін қайталау / тұйық, бітеу,ашық /.
Д) Септіктерді қайталау / әке,ана /.
ІІ.Үй тапсырмасын тексеру.
- 1-тапсырма. Туыстық атауларды жаттау.
- Сұрақ-жауап.
ІІІ. Білімді жан-жақты тексеру.
Грамматикалық тақырыптарды қайталау, жуан, жіңішке сұрақтар қою арқылы / презентация/.
Қазақ тілінде неше септік бар? Қандай?/жай сұрақ/
«Оқушы» сөзіне ілік септігінің жалғауын жалға. Неге бұл жалғауды жалғадың? “Мектеп” сөзіне барыс септігінің жалғауын жалға. Неге бұл жалғауды жалғадың? /интерпретациялық сұрақ/.
Атау септік пен басқа септіктер арасында қандай айырмашылық бар? Көмектес септік пен шығыс септік арасында қандай ұқсастық және айырмашылық бар? /бағалау сұрағы/.
ІV. Жаңа сабаққа кіріспе.
Сабақтың тақырыбымен, жүру барысымен таныстыру.
Бүгін сабақта ата-аналар туралы айтамыз. Жаңа тақырыппен танысамыз, сондай – ақ қазақ тілінде сөйлеу біліктілігімізді жетілдіреміз.
- V. Жаңа сабақ. «Бағдаршам» стратегиясын қолданамын (жасыл — тапсырманы орындадым, сары – қосымша уақыт керек, қызыл — көмек қажет).
1.Сөздік сөздермен жұмыс. Сауатты оқу дағдыларын жетілтіру.
тікелей- прямой
үрім-бұтақ – поколение
қартайғанда – когда постареют
қамқорлық – защита
міндетті – обязаны
құқықтық қарым- қатынастары- правовые отношения
өркениет-цивилизация
- Жұптық жұмыс. Берілген сөздермен А4 беттеріне сөз тіркестерін, сөйлемдерін құрып жазады.
- Мәтінмен жұмыс:
а) мәтінді оқу;
б) сұрақтарға жауап беру;
в) синтаксистік талдау; жай сөйлемді, оның түрлерін қайталау.
Дәстүрлі қазақ отбасында ата- ана ерекше құрметтелген/ жай, хабарлы, жақты, толымды/. Олардың тікелей үрім- бұтақтары ата- аналарын қартайғанда қамқорлыққа алуға міндетті болған / жай, хабарлы, жақты, толымды/.
г) берілген сөйлемдерді аудару:
Дәстүрлі қазақ отбасында ата- ана ерекше құрметтелген. Олардың тікелей үрім- бұтақтары ата- аналарын қартайғанда қамқорлыққа алуға міндетті болған .
Сұрақ:
Осы міндетті барлығы орындай ма?
- Бейнефильм «Қарттар үйінде». Фильм бойынша сұхбаттасу. Оқушылар өз ойларын ортаға салады.
Фильм бойынша сұрақтар:
Фильм кімдер жайлы?
Бұл қарттар қайда?
Қарттар үйі дегеніміз не?
Бұл адамдар неге қарттар үйінде?
Қандай адамдар өз ата-аналарын қарттар үйіне тапсырады?
VІ. Жаңа сабақты пысықтау.
Тапсырмалар орындау. Жазылым, оқылым, тілдесім әрекеті.
Топтық жұмыс.
1.5 – тапсырма. Берілген сөздер мен сөз тіркестерін пайдаланып, сөйлем құру.
Тату- тәтті тұру, құрметтеу, көмектесу, жақсы көру.
- Бұтақтары, отбасында, аналарын-сөз құрамына талдау.
- «Атаңа не қылсаң, алдыңа сол келер» тақырыбында шағын эссе жазу.
VІІІ.Үйге тапсырма.
«Менің отбасым» әңгімелеу
VІІ. Бекіту
Рефлексия «Синквейн»
— Балалар, алдымен біз бүгінгі сабақ бойынша:
Нені білдік?
Нені үйрендік?
Синквейн — ана
1.Зат есім
2.Сын есім -2
- Етістік -3
4.Сөзден сөйлем құрастыру
5.Ассоциация
VІІІ. Бағалау.
Бағалау критерийі бойынша топ басшылары өз тобындағы оқушыларды бағалайды.
Керемет сабақ! Сабақ мақсатын толық орындаған
Әр бала өз ата-анасының қадірін білу керектігін түсінеді, сөздік қоры молаяды, ата-анасына деген сүйіспеншіліктері артады.
Сабақ жоспары жоғары деңңгейде құралды деп ойлаймын.
Оқушылар осы сабақтан өздеріне көп дүние алары сөзсіз. Себебі бүгінгі өмірмен байланысы, яғни ата-ананың қадірі жайлы бейнефильм көрсетілген. Әр бала өз ата-анасының қадірін білу керектігін түсінеді, сөздік қоры молаяды, ата-анасына деген сүйіспеншіліктері артады.