Бастауыш пен балабақша және ата-аналар сайты.
  • Ұстаздарға
    • Ұстаздар еңбегі
    • Көрнекіліктер
    • Түйіндеме жасау
    • Сертификат
    • Слайд презентация
    • Балалар ойындары
    • Бастауыш сыныпқа
    • Тәрбиешілерге
    • Мақала жариялау
    • Минусовка
    • Мерекелер
    • Конкурстар
  • Жоспарлар
    • Ағылшын тілі
    • Әр түрлі
    • Бастауыш сынып
    • Балабақша
    • Биология
    • География
    • Информатика
    • Қазақ тілі
    • Логопед дефектолог
    • Математика
    • Өзін-өзі тану
    • Тарих
    • Технология
    • Физика
    • Химия
  • Балаларға
    • Мақал мәтелдер
    • Жұмбақтар жауабымен
    • Ертегілер
    • Мультфильмдер
    • Тақпақтар
    • Шығармашылық
    • Сіз білесіз бе?
  • Аналарға
    • Ана және бала
    • Бала денсаулығы
    • Сұлулық
    • Жүктілік күнтізбесі
    • Баланың жынысын анықтау
    • Сәби жынысын жоспарлау
    • Овуляция күнтізбесі
    • Қалай жүкті болуға болады

Негізгі бет > Балабақша

 

Өз ойым


Балабақшаларда балаларды көркем әдебиеттің түрлі жанырларымен: әңгімемен, ертегімен, өлеңмен, мысалмен таныстырылатынын білеміз. Кез келген шығарманы санаға сіңіру формасы жанырға және баланың жас мөлшеріне тәуелді. әйтседе барлық топтарда тәрбиеші әңгімелейді, кітаптан оқиды немесе жатқа айтады. Оны тәрбие бойынша жоспарлай отырып, баланың жас ерекшелігін ескеру және оларға мазмұны, қзінің мәнерлеу құралдары, орындалуы бойынша түсінікті шығармаларды іріктеп алу керек.өскен сайын шығармалар күрделене түседі. Оларды түрлі жанырлармен таныстырамыз. Толғанудың, аяудың, араласудың алғашқы формалары пайда болады. Тыңдағаны жайлы сұраққа жауап бере алады. Өлең айтуда еркіндік, табиғаттылық, қарапайымдылық, пысықтық қалыптасады.

Мысалы: 1 жастағы бала жартысында гуілдейді, екінші жартысында қарым-қатынас үлкеннің еркелеткен, әндеткен, ырғақты сқйлеумен қатарласқан эмоция – қимылды ойындар формасында болады. Сәбидің талпынысына қарай оның қимылды сүйемелдегенде және жетелегенде айтатын қысқа тақпақтар, оған балаға деген жылы сезім, деніне саулық тілеу енеді. әлпегтеу, ойнату тақпақтары қысқа, екі сөзден тұратынын білеміз.

Ал 2 жастағы кезеңді – ана тілін ынталы қарқынмен игеру езеңі десек қате айтпағанымыз. Өледер, ертегілер, әңгімелердің мәнін түсіну, олардың дыбыстық ұйқасына, сөз қайталауына, эмоциялы үн қосу қалыптасады. Үлкен әңгімелегенде ойыншықтарды, суреттерді көрсетіп отырады.

3 жастағы балалар сөз тіркестерін, күрделі сөйлемдер айта алады. Үлкендерге шығарма бойынша сұрақтарды қоя алады. «Ол кім?», «Не істеді?» т.б.

4 жастағы балалар өз еріктерімен қысқа әңгіме құрастыра алады. Еркін сөйлеп, үлкендердің мазасында алуы мүмкін. Және үлкендермен  қарым-қатынасқа жақсы түседі.

Жалпы алғанда 4-7 жастағы бала көркем әдебиет шығармаларын тереңірек қабылдайды. Өз ойын айтады. Жаттаған өлеңдерін  әр жерде есіне түскен кезде қайталап жүреді. Оқылған кейіпкер жайында пікірін айтып отырады. Шығармалар ауқымы кеңейеді.

Ересек тобындағы балаларды, кішкентайларға қарағанда мазмұны мен формасы жөнінен әлде қайда күрделі ертегілермен, әңгімелермен, өлеңдермен таныстырады. Көрнекілікті пайдалана отырып, тәрбиеші балаларға сұрақ қояды «Әңгіме ұнады ма?», «Несімен ұнады?». Кейін шығарма мазмұнын түсінуге көмектесу мақсатындағы сұрақтар қойылады.

Көркем әдебиет пен педагогикалық жұмысында қолданылатын мынадай әдістерді бөліп көрсетуге болады:

  1. баланы прозамен, поэзиямен, ауыз әдеббиетімен таныстыру алдындағы әңгімелесу;
  2. балаларды шығарманы қабылдауға даярлайтын тақырыптық экскурциялар;
  3. мазмұны мен формасының тұтастығымен эстетикалық қабылдауға және талдауға көмектесетін әңгімелесулер;
  4. тілдің граматикалық дұрыстығын және мәнерлігін жетілдіруге арналған жаттығулар;

Балалармен  бұл жұмысты істей отыра, сөздердегі әрбір дыбысты анық шығарып, табиға дауыспен ашық айтуға, оқып тұрған нәрсеге өзінің қарым-қатынасын көрсетуге үйретуге ұмтылу.

Мына ұқсас жазбалар топтамасын ұсынамыз:

  • Бала тілі –бал!!!
  • Ертегілер ізімен
  • Ұйымдастырылған оқу іс- әрекеті: Қарапайым математика.
  • Астана-әсем қала
  • Тігінен тұрған нысанаға лақтыру

Пікірлер 8 Пікір қосу

  • Анара 17.02.2022 күні 11:09 уақытында

    Бала-бақша ұжымдарына қажетті ақпарат екен. Қазіргі таңда тәрбиешілер сауатсыз болып бара жатқандай. Екі сөздің басын қоса алмай жүргендері қаншама. Өздерін дамытып, балаларға жақсы дүниелер үйретсе екен деп тілеймін. Ұлым жаңадан барып бастаған еді. Тәрбиеші екы рет ашық сабақ өткізді. Молодец. Но, каждый раз ол міндет қылады. То есть «ата аналар көрдіңіздер ма балаларыңызды қандай дәрежеге жеткіздік» деп. Ол істеген жұмысы бізге міндет емес шығар. Сондай түсініксіз қылықтарын көргенде ашуым келеді.

    Жауап беру
  • Бекмолда Айгерім 19.12.2021 күні 15:34 уақытында

    Балалармен жұмыс кезінде басты назар аударатын нәрсе олардың жас ерекшеліктері.Әр ойын болсын,ертегі,қойылым болсын,сабақ болсын барлығы жас ерекшеліктеріне байланысты өтуі керек

    Жауап беру
  • Эльвира 27.10.2021 күні 17:14 уақытында

    Әр жас ерекшелігін пайдаланып отырып,нені білу керектігін ашып жазыпты.Негізі жас ерекшелігіне қарай тапсырма берген өте дұрыс,Баланы көп ,қиын тапсырмалармен миын ашытудың қажеті жоқ деп ойлаймын

    Жауап беру
  • Гульнур 18.08.2021 күні 15:47 уақытында

    Өте керемет, құнды материалдар жазылған екен. Пайдалы мақала. Рақмет!

    Жауап беру
  • Меруерт 11.08.2021 күні 23:14 уақытында

    Балабақша методикасына қажетті барлық материалдар кеңінен жарияланған екен, үлкен рахмет

    Жауап беру
  • Балкерим 20.02.2021 күні 20:38 уақытында

    Керемет!

    Жауап беру
  • Айгуль 30.01.2021 күні 18:57 уақытында

    Әр топ балаларының ерекшеліктері көрсетілген, рахмет

    Жауап беру
  • Ляззат 04.12.2019 күні 00:09 уақытында

    Балабақша методикасына қажетті барлық материалдар кеңінен жарияланған екен, үлкен рахмет

    Жауап беру

Пікір қалдыру

Тек мақалаға байланысты пікіріңізді жазыңыз сұрағыңыз болса мына сілтемені басыңыз!
Жауапты кері қайтару

  • Күнделікті жұмыстар баланың дамуына қалай көмектеседі?

    25 Нау 2025 / Толық оқу

  • Оқуды бала үшін қызықты саяхатқа айналдыру

    19 Нау 2025 / Толық оқу

  • Как помочь ребенку понять Present Simple и Present Continuous: Практические примеры

    27 Қар 2024 / Толық оқу

  • қазақша жұмбақтар Жұмбақтар жауабымен

    1 Қыр 2019 / Толық оқу

  • тегін сертификат Тегін немесе Ақылы Сертификат Алу

    16 Ақп 2014 / Толық оқу

  • Оқушы портфолиосының үлгісі

    30 Там 2013 / Толық оқу

Жаңа жазбалар

  • Күнделікті жұмыстар баланың дамуына қалай көмектеседі?
  • Оқуды бала үшін қызықты саяхатқа айналдыру
  • Как помочь ребенку понять Present Simple и Present Continuous: Практические примеры
  • Бастауыш сынып тәрбиешісінің рөлі мен міндеттері
  • Ұстаздар күніне құтты болсын!

Сайтта жарияланған мақалаларды сайт әкімшілігінің рұқсатынсыз басқа сайттарға жариялауға тиым салынады.Мақаланы басқа сайтқа жариялауға байланысты сұрақтарыңызды hat@erketai.kz электронды почтасына жазыңыздар.Сайттың барлық құқықтары қорғалған © ERKETAI.KZ 2012 жылдан бастап жұмыс жасайды.