Бастауыш пен балабақша және ата-аналар сайты.
  • Ұстаздарға
    • Ұстаздар еңбегі
    • Көрнекіліктер
    • Түйіндеме жасау
    • Сертификат
    • Слайд презентация
    • Балалар ойындары
    • Бастауыш сыныпқа
    • Тәрбиешілерге
    • Мақала жариялау
    • Минусовка
    • Мерекелер
    • Конкурстар
  • Жоспарлар
    • Ағылшын тілі
    • Әр түрлі
    • Бастауыш сынып
    • Балабақша
    • Биология
    • География
    • Информатика
    • Қазақ тілі
    • Логопед дефектолог
    • Математика
    • Өзін-өзі тану
    • Тарих
    • Технология
    • Физика
    • Химия
  • Балаларға
    • Мақал мәтелдер
    • Жұмбақтар жауабымен
    • Ертегілер
    • Мультфильмдер
    • Тақпақтар
    • Шығармашылық
    • Сіз білесіз бе?
  • Аналарға
    • Ана және бала
    • Бала денсаулығы
    • Сұлулық
    • Жүктілік күнтізбесі
    • Баланың жынысын анықтау
    • Сәби жынысын жоспарлау
    • Овуляция күнтізбесі
    • Қалай жүкті болуға болады

Негізгі бет > Математика

 

Теңдеу және теңсіздіктерді шешу


10 сыныпқа арналған  қолданбалы курс бағдарламасы

Тақырыбы:  Теңдеу және теңсіздіктерді шешу

Түсінік хат

Ғылым мен білім дамуының жаһандық талаптарына орай, Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә.Назарбаев «Заманауи прогрестің мәнін білуіміз керек. Қазіргі шындық мынадай: бүгінгі мемлекет өзінің интеллектуалды ресурстарымен бәсекеге түседі. «Интеллектуалды ұлт – 2020» идеясының мақсаты – жаңа қазақстандықтарды тәрбиелеу. Елді адам капиталы арқылы бәсекеге қабілетті ету. Бәсекенің бастысы – білімнің бәсекесі. Біз бүкіл елде халықаралық стандарт деңгейіндегі сапалы білім беруге қол жеткізуге тиіспіз. Бұл үшін оқу жоспарына жаратылыстану ғылымдары, бірінші кезекте, математика мен информатикадан қосымша сағаттар немесе пәндер енгізу керек».- деді. Қазіргі қоғамдық үрдерісте бәсекеге қабілетті, логикалық ойлау қабілеті жақсы дамыған оқушылар даярлап шығару керек.

Ол үшін, мектептегі математика пәнін жаңа талапқа сай оқытуды жетілдіру керек. Елімізде білім беру жүйесіндегі білім мазмұны сапасын арттыруға, оның ішінде математикалық сауаттылықты қалыптастыруға және логикалық қабілетті ғылым мен білім беруді ұштастыруға көңіл бөлінуде. Жалпы қоғамда экономика, ғылым, техника т.б. салаларда математикалық логиканың білім кеңістігіне еркін енуіне қажет етеді.

Математика оқулықтарында теңдеулер мен теңсіздіктерге байланысты материалдар мектеп математика курсы мазмұнының қомақты бөлігін құрайды, себебі теңдеулер мен теңсіздіктер математиканың түрлі салаларында және маңызды қолданбалы есептерді шығаруда кең қолданыс табады.

Теңдеу мен теңсіздік ұғымы қаншалықты кең болса, олардың шығару әдістері де соншалықты көп. Сондықтан қазіргі уақытқа дейінгі теңдеулер мен теңсіздіктердің дамуында әр түрлі әдістердің өзгеріп, жаңарып отыруы осы ұғымдардың нақтылануы мен басқа да математиканың бөлімдерімен байланысын ескеріп отыруды қажет етеді.

 

Мақсаты:

Жоғары сынып оқушыларына алгебралық теңдеулер мен теңсіздіктерді логикалық шешу жолдарын теориялық негізінде ашу және тиімді әдістерін күрделі есептер шығару барысында игертуге, күрделі есептер шығару барысында логикалық байланыстармен әдістерді практикалық жұмыстарда қолдана білуі арқылы біліктілігін дамытуға жағдай жасау.

 

Міндеттері:

  • Математиканың адам өміріндегі алатын орнын, қажеттігін білу;
  • Алған білімдерін іс-жүзінде пайдалана білуге үйрету;
  • Іздемпаздық, шығармашылық қабілеттерін дамыту;
  • Математикалық білім, білік дағдыларының белгілі жүйелерін меңгерту;

Күтілетін нәтиже:

  • Логикалық ойлау қабілеттерінің дамуы;
  • Оқушылардың материалдық білімінің жоғарылауы;
  • Тақырыптар бойынша есептерді шығару арқылы өздігінен нәтижелі

білім алуы.

 

 uzddinara

Білімге  қойылатын талаптар: 

 

Оқушы нені білуі тиіс:

  • Процент анықтамасын пайдалана отырып, есеп шығара білуі;
  • Мәтінді есептерді шешуде теңдеу құра алуы;
  • Теңсіздіктерді шешуде жауабын нақты беруді;

 

Оқушы нені үйренуі тиіс:

  • Логикалық есептерді теңдеу арқылы шеше білуді;
  • Кез-келген санның квадратын шапшаң есептеу тәсілін;
  • Натурал сандарды шапшаң қосу және азайту тәсілін;
  • Күрделі есептерге теңдеу құра отырып, шығаруды.

 

 

Оқу курсының мазмұны:

  • Теңдеулер мен теңсіздіктерді логикалық шешудің теориялық

негіздері

  • Теңдеу және теңсіздік ұғымдары.
  • Оларды классификациялау.

 

  • Алгебралық теңдеулер мен теңсіздіктерді логикалық шешу

әдістері

  • Алгебралық бүтін теңдеулерді шешудің кейбір әдістері
    • Бір айнымалысы бар сызықты теңдеуді шешу әдісі және квадратты теңдеуді шешу әдісі
    • Безу теоремасы. Горнер схемасын пайдаланып шешу.
    • Жаңа айнымалы енгізу арқылы шешу әдісі және симметрия түріне келтіру әдісі
    • Квадратты немесе кубтық теңдеуді сызықтық түрге келтіру әдісі және дәрежені төмендету әдісі
  • Алгебралық рационалды теңдеулерді шешудің кейбір әдістері
    • Анықтама бойынша шешу
    • Жаңа айнымалы енгізу, жай бөлшектерге жіктеу әдістері
    • Толық квадратты бөліп алу
    • Кейбір стандарт теңдеулерге (квадрат, биквадрат, симметриялық) келтіру әдісі
    • Параметрлі теңдеуді шешу
    • Бірнеше айнымалысы бар теңдеуді шешу
  • Теңсіздіктер. Теңсіздіктердің қасиеттері
    • Теңсіздіктерді дәлелдеудің кейбір әдістері
    • Теңсіздік ұғымының анықтамасын пайдалану, белгілі теңсіздіктердің көмегімен дәлелдеу
    • Квадраттық үшмүшенің дискриминанты бойынша дәлелдеу

Тақырыптық жоспар         Апталық 1 сағат, барлығы 34 сағат»

р\с мазмұны Сағат саны Мерзімі
теория практика
1 Теңдеу және оның шығу тарихы 1
2 Теңдеу және оның түрлері 1
3 Теңдеу есептер шығару 1
4 Күрделі теңдеулерге есептер шығару 1
5 Бір айнымалысы бар сызықты теңдеуді шешу әдісі және квадратты теңдеуді шешу әдісі 1
6 Жаңа айнымалы енгізу арқылы шешу әдісі және симметрия түріне келтіру әдісі 1
7-8 Квадратты немесе кубтық теңдеуді сызықтық түрге келтіру әдісі және дәрежені төмендету әдісі 1 1
9 Анықталмаған коэффициент немесе көбейткіштерге жіктек әдісі 1
10 Теңдеу түбірін болжау әдісі және теңдеу бөлігін сараптау әдісі 1
11 Функция қасиетін қолдану әдісі және функция жұптығын пайдалану 1
12 Жүйеге келтіру 1
13 Параметрлі теңдеуді шешу 1
14 Алгебралық рационалды теңдеулерді шешудің кейбір әдістері 1
15 Анықтама бойынша шешу 1
16 Жаңа айнымалы енгізу, жай бөлшектерге жіктеу әдістері 1
17 Толық квадратты бөліп алу 1
18-19 Кейбір стандарт теңдеулерге (квадрат, биквадрат, симметриялық) келтіру әдісі 1 1
20 Параметрлі теңдеуді шешу 1
21 Бірнеше айнымалысы бар теңдеуді шешу 1
22 Теңсіздіктер. Теңсіздіктердің қасиеттері 1
23 Теңсіздіктерді дәлелдеудің кейбір әдістері 1
24 Теңсіздік ұғымының анықтамасын пайдалану, белгілі теңсіздіктердің көмегімен дәлелдеу 1
25 Оң сандардың арифметикалық ортасы мне геометриялық ортасының өзара байланысы көмегімен теңсіздік дәлелдеу 1
26 Кері жору әдісі бойынша дәлелдеу 1
27-28 Квадраттық үшмүшенің дискриминанты бойынша дәлелдеу 1 1
29 Квадраттық орта туралы теңсіздік 1
30 Анализ, синтез әдістері бойынша дәлелдеу 1
31 Математикалық индукция әдісімен дәлелдеу. Математикалық индукция арқылы дәлелденетін сан тізбегіне қатысты теңсіздіктер 1
32 Алгебралық теңсіздіктерді шешу. Интервал әдісі  1
33-34 Қорытынды 2

 

Оқушыға берілетін қосымша тақырыптар:

  • Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу.
  • Екі белгісізі бар сызықтық теңдеу.
  • Теңдеулер жүйесін шешу.
  • Квадрат теңдеулер.
  • Айнымалы енгізу арқылы шығарылатын теңдеулер.
  • Сызықтық теңсіздіктер.
  • Теңсіздіктер жүйесі.Модулі бар теңсіздіктер.

 Қолданылатын әдебиеттер тізімі:

 Негізгі әдебиеттер:

  1. Т.А.Алдамұратова. Математика 6сынып, 2011 жыл
  2. К.Н.Сикорский «Дополнительные главы по курсы математики», 1974
  3. Справочное пособие по геометрии 6 класс, МТ-ПРЕСС»1998
  4. Рязановский А.Р.. Мирошин В В., Математика решение задач повышенной сложности – М. Интеллект – Центр . 2007
  5. Шахмейстер А.Х.. Уравнения – С.-Петербург .М.ЧеРо-на-Неве.2004
  6. Под редакцией Л.Я. Фальке- Изучение сложных тем курса алгебры в средней школы – М.Ставрополь. 2004
  7. Майкотов Н.Р., Нүрсәлімова Ж.Ә – Орта мектеп математика курсындағы таңдамалы такырыптар – Алматы . 2006
  8. Е.Б. Шалбаев, Қ.И. Қанлыбаев. К.М. Шияпов. Тенсіздікіер – Алмагы.2007.
  9. Шыныбеков А.Н. Алгебра начала анализа 10 кл. – Алматы: Атамура, 2011.
  10. И.И.Баврин Начала анализа и математические модели в естествознании и экономике. – М.:11росв. 2000.

 

Қосымша әдебиеттер:

  1. Әлібеков Ш.М. «Алгебра және сандар теориясы», 2005
  2. В.М.Гововров «Сборник конкурсных задач по математике», 1986
  3. Исмайл Акйол. Математика. Алматы:шың-кітап, 2006-222 бет.
  4. А.А.Самарский Математическое моделирование. Идеи. Методы. Примеры. – М.: Физматлит.2001.
  5. П.В.Труеова Введение в математическое моделирование. Учебное пособие. – М.: Лоте. 2004.
  6. В.Т.Профеенко, И.С.Козловская Уравнение с частными производными и математические модели в экономике. – Едиториал УРСС.2011.

 

Оқушыларға берілетін шығармашылық  тақырыбы:

  1. Жазықтағы фигуралар әлемі
  2. Бөлгіштік бөлу тарихы
  3. Безу теоремасы

Мына ұқсас жазбалар топтамасын ұсынамыз:

  • Математика лидері
  • Бүтін көрсеткішті дәреже және оның қастиеттері.
  • Математикалық  есептерде Maple жүйесін қолдану
  • Қосынды және айырым түрінде берілген тригонометриялық…
  • Жазықтықтағы векторлар

Пікірлер 10 Пікір қосу

  • Бибинур 14.03.2022 күні 01:36 уақытында

    Жақсы мағыналы түсінікті етіп жасалынған сабақ тек алға сәттілік болсын математика ең қиын пәндердің бірі

    Жауап беру
  • Жанна Кудайбергенова 25.08.2021 күні 23:24 уақытында

    Осындац жеңіл түсіндірілетін тақырыптарды балалар тез ұғып алады.Математика балалардың зейінін ашады және кез-келген бала есепші бола алады.Тек мұғалімі жақсы түсіндіру керек.

    Жауап беру
  • Арай 27.10.2015 күні 23:59 уақытында

    Теңсіздіктер жүйесін шешіңдер шешуге болат?

    Жауап беру
  • Мариям 31.07.2015 күні 11:48 уақытында

    Сабағыңыздың көмегі көп тиді Рахмет Құрылымы ыңғайлы екен

    Жауап беру
  • Алия 31.07.2015 күні 11:45 уақытында

    Сабақ құрылымыңыз қатты ұнады Рахмет Еңбегіңіз жансын

    Жауап беру
  • Құрамаева Гүлбаршын 22.04.2015 күні 16:14 уақытында

    5 сыныптағы қолданбалы курстың 6 сыныпқа арналған жалғасы бар ма Бар болса оны да жариялай аласыз ба Рахмет

    Жауап беру
  • Құрамаева Гүлбаршын 22.04.2015 күні 16:13 уақытында

    Функция, оның қасиеттері, графигі тақырыбығыз арқылы өзіме қажетті мағлұмат алдым Рахмет

    Жауап беру
  • Кенжебаева Гүлбану 22.04.2015 күні 15:58 уақытында

    Модульдік оқыту технологиясы бойынша құрыл,ан сабақ жоспарларыңыз ұнады. Толық сыныпқа арналған модуліңіз бар ма? Болса қалай алуға болады?

    Жауап беру
  • алтынай 16.12.2014 күні 10:33 уақытында

    маган ережелер кажет еди калай издесем болады модульдер жайлы…..

    Жауап беру
  • Айсұлу 27.11.2014 күні 14:19 уақытында

    Қолданбалы курс бағдарламасы жақсы құрылған екен. Рахмет. Басқа да математикадан қолданбалы курс бағдарламасы бар ма? Болса жақсы болар еді. Рахмет

    Жауап беру

Пікір қалдыру

Тек мақалаға байланысты пікіріңізді жазыңыз сұрағыңыз болса мына сілтемені басыңыз!
Жауапты кері қайтару

  • Күнделікті жұмыстар баланың дамуына қалай көмектеседі?

    25 Нау 2025 / Толық оқу

  • Оқуды бала үшін қызықты саяхатқа айналдыру

    19 Нау 2025 / Толық оқу

  • Как помочь ребенку понять Present Simple и Present Continuous: Практические примеры

    27 Қар 2024 / Толық оқу

  • қазақша жұмбақтар Жұмбақтар жауабымен

    1 Қыр 2019 / Толық оқу

  • тегін сертификат Тегін немесе Ақылы Сертификат Алу

    16 Ақп 2014 / Толық оқу

  • Оқушы портфолиосының үлгісі

    30 Там 2013 / Толық оқу

Жаңа жазбалар

  • Күнделікті жұмыстар баланың дамуына қалай көмектеседі?
  • Оқуды бала үшін қызықты саяхатқа айналдыру
  • Как помочь ребенку понять Present Simple и Present Continuous: Практические примеры
  • Бастауыш сынып тәрбиешісінің рөлі мен міндеттері
  • Ұстаздар күніне құтты болсын!

Сайтта жарияланған мақалаларды сайт әкімшілігінің рұқсатынсыз басқа сайттарға жариялауға тиым салынады.Мақаланы басқа сайтқа жариялауға байланысты сұрақтарыңызды hat@erketai.kz электронды почтасына жазыңыздар.Сайттың барлық құқықтары қорғалған © ERKETAI.KZ 2012 жылдан бастап жұмыс жасайды.